Pagina's

woensdag 1 april 2015

Movie Time # 2



Een tijdje geleden had ik een movie time voor jullie die ging over de Toscaanse bruiloft, nu leek het me leuk om het weer te doen met een andere film.Dit keer ga ik het hebben over de film Divergent. Veel mensen kennen de boeken al en ook de film. Ik heb zelf veel over deze film en boeken serie gehoord alleen trok het me eerst niet zo. Toch dacht ik pas laat ik de film nou eens gaan kijken en ik was blij verrast! Ik wil nu ook zeker weten de boeken gaan lezen.

Ergens vind ik deze film wel iets weg hebben van the Hungergames. Omdat dat ook in opgedeeld en dat er een rare leider is. Divergent heeft wel echt een ander verhaal hoor.

Bij Divergent draait het erom dat elke jongen en meisje een soort test moet doen nadat ze een drankje hebben gedronken en daaruit komt een resultaat voor welke groep ze kunnen kiezen. Er zijn 5 groepen waarvoor gekozen kan zijn en dat zijn:
- Oprechtheid.
- Vriendschap.
- Eruditie.
- Zelfverloochening.
- Onverschrokkenheid.

De hoofdpersoon van de film is Beatrice. Later wilt ze Tris genoemd worden. Als ze haar test doet komt degene die de test afneemt er al snel achter dat zij divergent is. Divergent betekend dat afwijkend. Zij heeft meerdere facties. En de regering is daar niet blij mee. Er wordt haar dus aangeraden te doen alsof ze gewoon in de groep hoort waar ze voor kiest.

Ze kwam uit Zelfverloochening en koos uiteindelijk voor onverschrokkenheid. Daar doet ze heel erg haar best om erbij te horen. Het lukt haar wel met heel veel moeite. Ze moest eerst weg nadat ze een test niet haalde maar mag uiteindelijk toch terug. Ze krijgt een relatie met Four dat is 1 van de leiders van onverschrokkenheid. Ze komt er achter dat Four ook divergent is. En rond het einde van de film gaat de regering allemaal testen doen waaruit blijkt welke mensen divergent zijn omdat de testen op hun niet werken. Dan moeten Tris, Four en nog een paar andere gaan strijden tegen de regering.

En het grootste deel van de strijd komt pas in de volgende film Insurgent. Ik wil Insurgent heel graag zien hij draait nu ook in de bioscoop maar ik wacht denk ik tot hij op dvd en blu-ray komt.

Wat ik trouwens een grappig feitje vind is dat Tris (Shailene Woodley) en Caleb (Ansel Elgort) nu broer en zus spelen maar in The Fault in Our Stars spelen ze ook samen de hoofdrol en dan zijn ze een stelletje.

Hebben jullie Divergent al eens gezien of gelezen? En wat vonden jullie er van? Laat het weten in de comments.

xxx Laura

Geen opmerkingen:

Een reactie posten